Véronique Bockstal groeide op in een ondernemersgezin en voelde de goesting om te ondernemen al heel vroeg. Toch weerhielden de raad van haar moeder en een grote mate van perfectionisme haar een lange tijd van het ondernemerschap. Na een lange start in de corporate wereld, besliste ze uiteindelijk op haar 37ste om voluit voor het ondernemerschap te gaan. Ze startte verschillende bedrijven, waaronder Wheatless & More en More than soup, die ze in 2017 met spijt in het hart verkocht na het uitstappen van haar businesspartner. Daarna viel ze in een zwart gat: ze kreeg te maken met een gevoel van falen en met behoorlijk veel zelftwijfel. Ze observeerde in die periode heel wat andere ondernemers en merkte een duidelijk verschil op tussen de (doorsnee) zelfverzekerde mannelijke ondernemer en de (doorsnee) twijfelende vrouwelijke ondernemer. Na heel wat onderzoek besliste ze om – samen met Conny Vandendriessche en de UCLL – een acceleratorprogramma voor vrouwelijke ondernemers op te starten. Véronique draagt vandaag twee professionele petjes: enerzijds is ze docent en onderzoeker bij de Hogeschool UCLL waar ook haar acceleratorprogramma voor female founders loopt, en anderzijds leidt ze haar eigen bedrijf Outgrow waarmee ze onderneemsters begeleidt om te schalen. We ontvingen Véronique vandaag als laatste gast binnen ons thema ondernemerschap. Het werd een bijzonder interessant gesprek over vrouwelijk ondernemerschap en de verschillen tussen vrouwelijke en mannelijke ondernemers. We hebben het over schalen en over aandachtspunten voor ondernemers om dat te kunnen doen, maar ook over (het gebrek aan) zelfvertrouwen bij vrouwelijke ondernemers. ‘Goed is goed genoeg’ is een belangrijke les die we meenemen uit dit gesprek. En zelfs nog belangrijker: soms is een gezonde portie naïviteit noodzakelijk om te springen en om die dromen na te jagen.Véronique Bockstal groeide op in een ondernemersgezin en voelde de goesting om te ondernemen al heel vroeg. Toch weerhielden de raad van haar moeder en een grote mate van perfectionisme haar een lange tijd van het ondernemerschap. Na een lange start in de corporate wereld, besliste ze uiteindelijk op haar 37ste om voluit voor het ondernemerschap te gaan. Ze startte verschillende bedrijven, waaronder Wheatless & More en More than soup, die ze in 2017 met spijt in het hard verkocht na het uitstappen van haar businesspartner. Daarna viel ze in een zwart gat: ze kreeg te maken met een gevoel van falen en met behoorlijk veel zelftwijfel. Ze observeerde in die periode heel wat andere ondernemers en merkte een duidelijk verschil op tussen de (doorsnee) zelfverzekerde mannelijke ondernemer en de (doorsnee) twijfelende vrouwelijke ondernemer. Na heel wat onderzoek besliste ze om – samen met Conny Vandendriessche en de UCLL – een acceleratorprogramma voor vrouwelijke ondernemers op te starten. Véronique draagt vandaag twee professionele petjes: enerzijds is ze docent en onderzoeker bij de Hogeschool UCLL waar ook haar acceleratorprogramma voor female founders loopt, en anderzijds leidt ze haar eigen bedrijf Outgrow waarmee ze onderneemsters begeleidt om te schalen. We ontvingen Véronique vandaag als laatste gast binnen ons thema ondernemerschap. Het werd een bijzonder interessant gesprek over vrouwelijk ondernemerschap en de verschillen tussen vrouwelijke en mannelijke ondernemers. We hebben het over schalen en over aandachtspunten voor ondernemers om dat te kunnen doen, maar ook over (het gebrek aan) zelfvertrouwen bij vrouwelijke ondernemers. ‘Goed is goed genoeg’ is een belangrijke les die we meenemen uit dit gesprek. En zelfs nog belangrijker: soms is een gezonde portie naïviteit noodzakelijk om te springen en om die dromen na te jagen.
Gemaakt door: Yana Smits & Nadia El Makhfi Eerste aflevering: 03-05-2022
De podcast 50 Koffies heeft in totaal 114 afleveringen
Maker: Yana Smits & Nadia El Makhfi Datum: 20-02-2023
Maker: Yana Smits & Nadia El Makhfi Datum: 20-03-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.