Het is laf winterweer, het duurt nog maanden voordat je weer vakantie hebt, je goede voornemens ben je alweer kwijt en alsof het niet erger kan, is je bankrekening na de feestdagen ook weer tot een historisch dieptepunt gedaald. Maar! Even deze hobbel over, een vakantie boeken en we kunnen weer met een positieve mindset vooruit. Met die redenatie is blue monday in 2005 met behulp van wetenschapper Cliff Arnall ooit ontstaan. Bedacht als marketingcampagne. David en Arjan zijn nogal sceptisch over deze zogenaamde donkerste dag van het jaar. Of zoals David het stellig zegt: “De hele wereld kan voorschrijven dat dit de dag is waarop we massaal depressief mogen zijn, maar ik vind het dom gelul. Als je nu snel ongelukkig wil worden, moet je het vooral de hele tijd over jezelf hebben. Die vorm van zelfmedelijden is absoluut niet helpend.” Toch kunnen we volgens de mannen een belangrijke les trekken uit de collectieve dipdag blue monday. Juist het de tijd nemen voor tegenslag en onvervulde verlangens en daar sámen mee aan de slag gaan, kunnen een belangrijke impuls zijn voor je geluk. Hoe dat precies zit, leggen ze uit in deze podcast. Tof als je luistert!
Gemaakt door: 365 Dagen Succesvol Eerste aflevering: 20-11-2019
De podcast 365 Dagen Succesvol Podcast heeft in totaal 72 afleveringen
Maker: 365 Dagen Succesvol Datum: 13-01-2020
Maker: 365 Dagen Succesvol Datum: 27-01-2020
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.